លក្ខណៈទូទៅនៃពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិ

ដំណើរពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិមានចំហានៗដូចខាងក្រោម៖ កំណត់អ្នកផ្គត់ផ្គង់ វាយតម្លៃធនធានរបស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់ ចូលទៅកាន់គេហទំព័រ និងវាយតម្លៃអ្នកផ្គត់ផ្គង់ ផ្ញើគម្រូ ចរចារពាណិជ្ជកម្ម ទិញលក់សាក។

១. កំណត់អ្នកផ្គត់ផ្គង់
ភារកិច្ចទីមួយត្រូវបានចាប់ផ្តើមដោយប្រមូលព័ត៌មានទីផ្សារនិងកំណត់អ្នកផ្គត់ផ្គង់ដែលអាចមាននៅក្នុងស្រុកឬនៅបរទេស។ ក្នុងការស្វែងរកអ្នកផ្គត់ផ្គង់នៅក្រៅប្រទេសអ្នកត្រូវតែចេះបែងចែកកន្លែងដែលនឹងបំពេញតម្រូវការរបស់ក្រុមហ៊ុន កន្លែងដែលមានតម្លៃល្អ បុគ្គលិកនិងទីតាំងភូមិសាស្ត្រផងដែរ។ លើសពីនេះអ្នកក៏អាចទទួលបានព័ត៌មានពីទស្សនាវដ្តីពាណិជ្ជកម្មគេហទំព័រអេឡិចត្រូនិកដូចជា ebay, amazon, alibaba, ... ឬពីការតាំងពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មក៏ដូចជាមកពីការប្រកួតប្រជែង។ ហើយកុំភ្លេចសូមសួរមិត្តរួមការងារបស់អ្នកអំពីអ្នកផ្គត់ផ្គង់ចាស់វានឹងមានប្រយោជន៍ក្នុងការស្វែងរកអ្នកផ្គត់ផ្គង់!
បន្ទាប់ពីអ្នកមានបញ្ជីឈ្មោះបណ្តាអ្នកផ្គត់ផ្គង់ដែលសក្កានុពលទាំងនោះហើយ អ្នកត្រូវធ្វើការវាយតម្លៃអ្នកផ្គត់ផ្គង់ទាំងនោះ ដើម្បីស្វែងរកអ្នកផ្គត់ផ្គង់ដែលសមស្របនិងក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នក។ ដោយផ្អែកទៅលើ៖

  • រៀបចំ វិភាគ​ វាយតម្លៃគុណសម្បត្តិ និងគុណវិប្បត្តិរបស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់នីមួយៗ
  • ប្រៀបធៀបស្តង់ដាដែលទទួលបាន ផ្អែកលើមូលដ្ឋាននោះធ្វើបញ្ជីឈ្មោះអ្នកផ្គង់ផ្គង់ដែលសមស្រប។
  • ទៅដល់កន្លែងអ្នកផ្គត់ផ្គង់ វាយតម្លៃម្តងទៀតនូវពត៌មានដែលប្រមូលបាន។

២. វាយតម្លៃធនធានរបស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់
នៅដំណាក់កាលទី១ ពត៌មានលំអិតអំពីការរៀបចំ ការគ្រប់គ្រង បច្ចេកទេសនិងការផលិតរបស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់ ពត៌មានលំអិតពីគុណភាពនិងប្រវត្តិទំនាក់ទំនងនិងសម្ធផលពាណិជ្ជកម្ម លនិងល ត្រូវស្វែងរកក្រោមទម្រង់ បទបង្ហាញនិងឯកសារ។
៣. ចូលទៅកាន់គេហទំព័រ និងវាយតម្លៃអ្នកផ្គត់ផ្គង់
បន្ទាប់ពិអ្នកផ្គត់ផ្គង់ផ្ញើនិងបង្ហាញទិន្នន័យទីផ្សានិងទិន្នន័យផ្សេងៗ អ្នកទិញនិងសមាជិកក្នុងក្រុម(ទាក់ទងនិងបច្ចេកទេស គុណភាព និងទីផ្សា) ធ្វើការចូលទៅកាន់គេហទំពរ័របស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់ ដើម្បីធ្វើការវាយតម្លៃលទ្ធភាពនិងទទួលបានពត៌មានដោយផ្ទាល់។

ក្រុមហ៊ុនលក់រាយពហុជាតិជារឿយៗអនុវត្តតាមក្បួនច្បាប់សីលធម៌និងការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សយ៉ាងតឹងរឹងរួមទាំងសុវត្ថិភាពនិងសុខភាពនិងរំពឹងថាអ្នកផ្តល់សេវានឹងអនុវត្តតាម។ ទស្សនកិច្ចនៅតាមទីតាំងជួយឱ្យក្រុមហ៊ុនវាយតម្លៃមិនត្រឹមតែសមត្ថភាពបច្ចេកទេសនិងការផលិតរបស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់ប៉ុណ្ណោះទេប៉ុន្តែថែមទាំងវប្បធម៌នៃការគ្រប់គ្រងនិងការងារក៏ដូចជាការគោរពតាមគោលការណ៍សីលធម៌គោលនយោបាយច្បាប់និងធនធានមនុស្ស។
៤.ផ្ញើគម្រូ
គម្រូផលិតផលនិងត្រូវបានអ្នកផ្គត់ផ្គង់ផ្ញើឲ្យអ្នកទិញតាមតំណាក់កាលចរចារនិងផ្លាស់ប្តូរ។ សូមចាំថាត្រូវត្រួតពិនិត្យមើលទំនិញឲ្យបានលំអិត។
មានកំណត់សំគាល់មួយចំនួនអំពីគម្រូទំនិញដូចខាងក្រោម៖
គម្រូទំនិញគឺជាទំនិញដែលយកមកពីទំនិញដោះដូរដែលតំណាងទំនិញដែលមានគុណភាព។ វិធីសាស្ត្រសម្រាប់សម្គាល់គុណភាពទំនិញគម្រូត្រូវបានប្រើប្រាស់សម្រាប់ទំនិញដែលមានការផ្លាស់ប្តូរតិចតួចដោយសារបរិស្ថានដូចជា ពិបាកធ្វើឲ្យមានស្តង់ដា ពិបាកផ្ទុក ដូចជា សំលៀកបំពាក់ គ្រាប់ធុញ្ញជាតិ រ៉ែ លនិង។
នៅក្នុងការធ្វើពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិទំនិញគំរូត្រូវបានផ្តល់ដោយអ្នកលក់ជាធម្មតាតម្លៃគំរូត្រូវបានរួមបញ្ចូលក្នុងតម្លៃទំនិញ។ នៅក្រោមកិច្ចសន្យាគំរូត្រូវបានគេយកមកប្រមូលផ្ដុំដោយយកចិត្តទុកដាក់ ខាងក្រៅត្រូវបានចុះហត្ថលេខានិងបោះត្រាដោយភាគីទាំងពីរបន្ទាប់មកគំរូត្រូវបានធ្វើទៅជាគំរូតូចៗចំនួនបី អ្នកលក់រក្សាសំណាកគំរូមួយ គំរូមួយទៀតត្រូវបានរក្សាទុកដោយអ្នកទិញចំណែកឯមួយទៀតត្រូវបានរក្សាទុកដោយភាគីទីបីជាមូលដ្ឋានសម្រាប់ការដោះស្រាយវិវាទនាពេលអនាគត។
នៅពេលគម្រូទំនិញត្រូវបានកំណត់ និងមានការកំណត់ចំនួន៣ក្នុងពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិ៖

  • ទំនិញមានគុណភាពដូចគម្រូនៅពេលដែលបានចរចារ
  • ទំនិញមានគុណភាពស្រដៀងនិងគំរូ
  • ទំនិញមានគុញភាពដូចបេះបិទនិងគម្រូ
វិធីសាស្រ្តកំណត់គុណភាពមានលក្ខណដូចគ្នាហើយក៏អាចខុសគ្នាដែរ។
៥. ចរចារពាណិជ្ជកម្ម
បន្ទាប់ពីការផ្តល់សំណាកនិងការយល់ព្រមរបស់អតិថិជនចំពោះទំនិញការបញ្ជាក់គុណភាព។ អ្នកលក់និងអ្នកទិញនឹងទៅរកការចរចានិងចុះហត្ថលេខាលើកិច្ចសន្យា។ ជាធម្មតាអ្នកលក់នឹងផ្តល់ឯកសារកិច្ចព្រមព្រៀងរបស់អ្នកទិញជាមួយព័ត៌មានលំអិតនៃលក្ខខណ្ឌកិច្ចសន្យាដូចជាបរិមាណលំការរំពឹងទុកការដឹកជញ្ជូន របៀបដឹកជញ្ជូន តំលៃ របៀបទូទាត់ និងតំណើរការទទួលទំនិញ រយៈពេលនៃការទូទាត់ និងរបៀបទូទាត់។ វាក៏រួមបញ្ចូលទាំងការព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មរួមមានបរិមាណទំនិញក្នុងរយៈពេល ឬរដូវជាក់លាក់មួយ ការបញ្ចុះតម្លៃ។
៦. ទិញលក់សាក់ល្បង នៅ
ពេលទទួលយកលក្ខខណ្ឌពាណិជ្ជកម្មរវាងអ្នកទិញនិងអ្នកលក់។ អ្នកលក់ចេញដីកាក្នុងកំឡុងពេលជំនុំជម្រះឬចំនួនសម្ភារៈសាកល្បងដែលបង្កើតឱ្យមានឱកាសសម្រាប់ភាគីទាំងពីរដើម្បីធ្វើពាណិជ្ជកម្មជាមួយគ្នានិងយល់ពីតម្រូវការរបស់គ្នាទៅវិញទៅមក។ ការបញ្ចប់ការបញ្ជាទិញសាកល្បងដោយជោគជ័យដែលជាលទ្ធផលដែលអ្នកទិញចេញកិច្ចព្រមព្រៀងទិញ (រួមបញ្ចូលនូវរយៈពេលជាក់លាក់) តាមលក្ខខណ្ឌដែលបានកំណត់ដោយកិច្ចព្រមព្រៀង។
ដំណើរការនេះនឹងនាំឱ្យមានការសម្រេចថាតើត្រូវបន្តកិច្ចសហប្រតិបត្តិការយូរអង្វែងរវាងអ្នកទិញនិងអ្នកលក់ដែរឬទេ។ ឬនឹងចាប់ផ្តើមម្តងទៀត។





Comments

Popular posts from this blog

ជញ្ជីងទូទាត់, Balance of Payment (BOP)

តើ FDI គឺជាអ្វី?